Sıra dışı, eğlenceli ve özgür bir iş yaşamı isteyenler için en güzel meslekler dijital ajanslardan çıkıyor. Patron kavramının farklılaştığı, fikirlerin havada uçuştuğu, yeri geldiğinde çalışma saatlerinin değiştiği dijital ajanslar günümüzde yeni nesil iş alanı olarak karşımızda duruyor. Herkesin kendi işinin patronu olduğu, keyifli çalışma ortamına sahip reklam ajansları kurumsal hayatın sıkıcılığına bulaşmak istemeyenler için dört dörtlük bir çözüm.
Siz de dijital ajanslarda çalışmak istiyorsanız öncelikle hevesli ve sabırlı olmanız gerektiğini bilin. Adına ne denişe densin; dijital, geleneksel, reklam, sosyal medya ajansları farklı bir dünyaya adım atmanızı sağlayacak. Dijital ajanslarda çalışmak isteyenlere bizim önerilerimiz:
- Herhangi bir ajanstan çalışmaya başlayın.
Başarılı bir reklam ajansı çalışanı olmak istiyorsanız sektöre girmeniz şart. Herhangi bir yerden başlayın. Stajyer bile olsanız şanslısınız. Sektörde çalışan insanların hangi etkinliklere katıldıklarını öğrenin ve siz de bu etkinliklere katılın. Kendinizi tanıtın ve aşinalık oluşturun. İyi referanslar edindiğinizde profesyonel ajanslarda çalışma imkanı bulursunuz.
- Değişime ve gelişime açık olun.
İnternet dünyası çok hızlı değişiyor. Bu değişiklikleri yakından takip etmek için araştırmacı ve hevesli bir kişiliğe sahip olmalısınız. Reklam ajansı jargonuna hakim olun, ajansınız hakkında tüm detayları bilin, sosyal ağlara hakim olun ve dergiler, bloglar ve diğer ajansları takip edin.
- Tutkulu ve meraklı olun.
Reklam ajanslarında çalışmak için hevesinizin her zaman taze kalması gerekir. Bilmediğiniz konuları öğrenmeli, yeteneklerinizi geliştirmelisiniz. İş hayatınızda yardımcı olacak konferanslar, seminerler ve etkinliklere katılmalısınız. İş arkadaşlarınıza ve yöneticinize sürekli soru sorun, araştırın ve öğrenin. İşinize her daim tutkuyla bakın.
- Analitik düşünün ve hızlı karar alın.
Dijital pazarlama stratejilerine, kampanya yönetimine, dijital ölçümleme ve raporlama bilgisine sahip olun. Çalışmalarınızı verilere dayandırın ve raporlandırın. Verilerinizi analiz edecek ve çözüm üretecek bilgiye sahip olun. Şirket içerisinde hızlı karar almanız da patronunuzun gözüne girmenizi sağlar. Sorunlara karşı hızlı kararlar alın ve hemen uygulamaya geçin.
- Yenilikleri ve gündemi takip edin.
Reklam ajansları ve sektörü her geçen gün yeni trendlerle çıkıyor karşımıza. Bu nedenle ajansınızı geliştirecek yeniliklerden haberdar olmanız diğer çalışanlardan sıyrılmanızı sağlayacaktır. Gündemden haberdar olarak müşterilerinizin neleri takip ettiğini, neleri okuduğunu, neleri beğendiğini ve satın aldığını inceleyin. Yeni ve yararlı olan her fikri firmanıza kazandırın.
- Yaratıcı ve girişimci olun.
Dijital ajanslarda çalışmak isteyenler yaratıcı olmak zorundalar. Ancak yaratıcılık zorla olacak bir şey değil. İçinizde varsa ve biraz da çabalıyorsanız yaratıcı fikirler sunarak patronunuzu etkileyebilirsiniz. Yeni fikirler sunmanız ve işinize kafa yormanız ajans dünyasında kalıcı olmanızı sağlayacak önemli adımlardan olacak.
- Online itibarınızı yönetin.
Dijital ajanslarda çalışmak istiyorsanız günümüzün tabiri ile “Fenomen” olmanız gerekir. Yani Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya ağlarınızda fazla sayıda bağlantınız olmalı, kendi tarzınızı yaratmalısınız. Elbette bu gereklilik değil ama bir adım öne geçmenizi sağlayan etken olabilir. Esprili ve cana yakın bir dil kullanmanız, profilinizdeki paylaşımlarınız işvereninizin dikkatini elbette çekecektir. Kişisel marka yönetiminde başarılı olursanız işvereniniz size daha fazla güvenecektir.
Dijital ajanslarda çalışmak isteyenler başarılı bir özgeçmiş oluşturarak dikkat çekebilirler. Bunun için de iyi firmalarda çalışmış olmak ya da yeterli eğitimi almak gerekir. İnternet sektöründe deneyim kazanmak ve başarılı projelerde yer almak önemlidir.